Tiimi

Markus Montola – Pelisuunnittelija

Simo Järvelä – Pelisuunnittelija

Vera Schneider – Vastaava tuottaja

Miska Fredman – Immateriaalioikeudet, pelisisällön ohjaus, lähdeteos

Valtteri Niskavaara – Markkinointisuunnittelu, traileri, dokumentaatio

Sara Kananen – Viestinnän ja visuaalisen tyylin suunnittelu, graafikko

Olli Nupponen – Lokaatiovastaava

Antti Kumpulainen – Pelaajahuolto

Marko Taiminen – Työpajat

Ville-Eemeli Miettinen – Hahmokoordinaattori

Ruska Koski – Hahmovastaava

Nonna Laeslehto – Hahmovastaava

Mika Loponen – Hahmovastaava

Saara Honkanen – Hahmovastaava

Sirian Holappa – NPC-koordinaattori

Pekka “Sandi” Wallendahl – Tekniikkavastaava

Martti Laakso – Tekniikan tiimivastaava

Petteri Pesonen – AV-tiimi

Dani Ikonen – AV-tiimi

JP Venttola – AV-tiimi, software-tiimi

Ossi Miikkulainen – AV-tiimi

Mika Isomaa – Software-tiimi

Timo Kellokoski – Software-tiimi

Carolin Piotrowski – Proppituotanto

Tanja Ylitalo – Pelipaikan rakennus

Lotta Laukkanen – Proppituotanto

Mikko Heikura – Proppituotanto

Mikko Asunta – Proppituotanto

Sanna Hautala – Konsultointi

Tuomas Puikkonen

Hanna Viitanen – Rosie Riveter

Paula Pennanen – Tutkija 1

Arttu Kurttila – Tutkija 2

Heikki “Heikkihei” Ahonen – Tutkija, sotilas

Ruska Koski – Tutkija

Janita Seppälä – Tutkija

Mikko Aspelin – Äänet

Ronja Raitio – 2. ohjaaja

Ilari Nenonen – Valaisu

Atte Pulkkinen – Valaisu

Tuija Laine – Puvusto

Valtteri Niskavaara – Ohjaus, käsikirjoitus, kuvaus, leikkaus 

Vera Schneider – Tuottaja, kertoja

Illusia Ry – Tuotanto, taustaorganisaatio

Ironspine – Lähdeteoksen julkaisija ja pelimateriaalin omistaja

LSK Business Park – Pelipaikka

Todellisuuspakolaiset Ry – Proppivarasto

Säätöyhteisö B2 Ry – Tietotekniikka

Turvateko – Muistikorit

Ropecon Ry – Tarpeistolaina

Taustoja

Tuotanto käynnistettiin elokuussa 2017 Veran ja Miskan aloitteesta. Alkuvaiheissa konseptia pyöriteltiin pienellä porukalla suunnittelijoiden kanssa.  

Syyskuussa potentiaalinen lokaatio löydettiin, ja tiimi alkoi kasvaa tuotantotiimin muodossa. Pelipaikkaa käytiin katsomassa Kauhavalla lokakuussa, ja sen varmistuttua alkoi pelin suunnittelutyö lähteä kunnolla käyntiin. 

Lokakuussa mukaan tulivat markkinointi- ja tekniikkatiimi, joka laajeni nopeasti softatiimin suuntaan, sekä hahmokoordinaattori. Ensimmäinen tiedotus projektista tapahtui X-Conin teaser-illassa lokakuun lopulla.

Projektin launch pidettiin 7.1.2018, jolloin produktion ja designin suunnitelmat julkaistiin työryhmälle ja projektista kiinnostuneille. Mukaan rekrytoitiin hahmoista ja työpajoista vastaavia tiimiläisiä.

Traileri kuvattiin helmikuussa, ja siitä eteenpäin tiimi työskenteli aktiivisesti kuukauden kotisivujen ja käsikirjan parissa, kunnes kokonaisuus oli julkaisuvalmis. 

Hahmojako: Case Proteus

Omakohtainen kokemus suomalaisesta larpin kirjoituksen kulttuurista on, että hahmojako määrittelee massiivisesti minkälaisen pelikokemuksen larpista saa.…

Kauhava-raportti, 17.4.2018

Tiistaina 17.4. pieni osa tuotantotiimiä körötteli päivänsä ratoksi Kauhavalle ihmettelemään, että minkälainen paikka meillä oikein…

Powered by WordPress  (c) Illusia Ry & Ironspine 2017